Sunday, May 8, 2011

Love is Blind, and I am willingly Blinded by Love

Motif aku letak gambar filem Cinderella ni?? Nak suruh encik JK angkat aku macam ni nanti. Hehehe..

So minggu ni dah janji nak jumpa kan.
Unfortunately, encik JK demam. Macam biasa.
Dia tu, haishh...
Kalau aku takde depan mata dia, letak vitamin dalam mulut dia, takdenye dia nak makan.
Aku ni gigih laa beli vitamin C, suruh dia makan, dah kata antibodi lemah kan.
Tak jugak habis vitamin tu, aku rasa ada dah 6 bulan aku beli tu, tak habih - habih lagi.
Pastu bila demam, mula laa mengadu, demam la, pening kepala la.
Ni yang aku tak gemor ni.

Tapi tak kira, aku nak jumpa jugak.
Siang ke malam ke, nak jugak jumpa.
Tak tertahan menanggung rindu di dada. Ekekeke.

Aku sebelum ni tak pernah laa buat kerja - kerja macam ni.
I mean, sanggup drive jauh just untuk tengok muka orang tersayang kan.
Yelah, bagi aku antara rumah dia dengan rumah aku tu, kira jauh la.
Tapi cinta punya pasai, yang jauh pun tak terasa jauhnye...ekekeke.

Memang laa pelik, kita travel jauh, semata - mata nak tengok muka dia.
Nak dengar dia bercakap, nak dengar suara dia - live.
Nak tengok dia makan. Cara dia makan bukan comel pun, comot ada le.
Tapi yang tu jugak lah suka tengok. Kalau boleh, nak tengok hari - hari kan.

Sebab tu, bila ada yang kata love is blind, aku memang setuju sangat dengan ayat tu.
Memang betul pun, everything become blind when you is in love.
Aku paling suka kalau malam Ahad dapat spent masa dengan dia.
Jadi perantau ni, memang weekend nak spent masa dengan orang2 tersayang saja...
Kekadang, kecik jugak ati aku bila dia malam Ahad je, tak nak keluar.
Kita yang rindu kat sini, tak faham - faham ke?
Kalau aku duduk kat rumah je malam Ahad, jangan ingat aku ok.
Aku tak ok, aku tak suka. Sebab malam minggu, kau duduk kat rumah, apa barang beb?
Zaman takde pakwe dulu, ok lah lagi. Ni, dah ada pakwe, takkan nak lepak umah hujung minggu kot?
Aku tau encik JK faham. Tapi orang laki ni kalau kita tak cakap benda tu berulang - ulang, dia ingat kita dah ok. Padahalllllll..........

Bila dah tengok muka dia, tengok dia makan, ngendeng - ngendeng dengan dia, baru puas hati.
So, balik rumah, simpan rindu untuk next time dating pulak.
Esok paginya, encik JK telefon aku.
Aku tanya, kenapa? Dia tanya aku pulak, rindu ke?
Eh, eh, dia yang rindu kat aku, motif tanya aku yang rindu dia lak.
Ala orang laki memang camtu kan, dia yang rindu, ego tak nak bagitau.
Pastu cakap kita rindu dia lak. Poyo je.
Ha, tau pun rindu. Abih ingat kita travel jauh ni bukan sebab rindu kat awak ke?

Yup, love is blind. And I am now blindly by love.

No comments:

Post a Comment