Sunday, July 31, 2011

Blues Forever

Hari tu plan nak tengok game Chelsea lawan Harimau Malaya dengan Man kan.
Unfortunantely, Man ada hal.
Dan lebih malang, Man sebenarnya tak ingat dia dah janji dengan aku.
Kesudahannya, aku merajuk dengan Man dah lebih seminggu. Sampai ke ari ni.
Dan, dan. Baru semalam dia teringat dia dah janji dengan aku nak gi tengok.
Sesungguhnya, cinta itu buta.

Aku agak bad mood laa hari tu.
Tapi, nasib baik ada Azi, member aku yang gila bola.
Fanatic fan bola sepak Malaysia.
Aku pun fanatik fan Harimau Malaya okay.
So ke stadium kita.

Aku tak pernah gi stadium pada hari kerja.
So, merasa laa jem macam s*** kat Bukit Jalil, padahal kalau ikut dari ofis aku ke sana, tak sampai 15min pun.
Dan merasa jugak menapak ke stadium setelah parking kereta jauh dari perkarangan stadium.
Berpeluh kau..dengan baju kerjanya...semangat gitu.
Aku parking je kat tepi highway tu. Kalau ikut experience dulu, polis tak bagi parking kat situ.
Kalau degil gak, confirm kena saman.
Kali ni aku tak peduli, Nak saman, samanlah. Dah takde parking space kan. Takkan nak parking dalam stadium kot?
Tapi kali ni polis tak saman pulak. Okay laa kan.

Dah setengah jam menapak, dan agak2 500gm berat aku turun, aku nampak Azi yang tengah tunggu aku kat tangga. Semangat member aku nih siap pakai jersey Harimau Malaya lagi.



Aku kalau nak kenal mana2 pemain atau nak tahu hal ehwal bola sepak, aku tanya Azi.
Tanya je apa2 pasal bola Malaysia, for sure Azi boleh jawab.
Kira dia ni one of informer aku laa.



Semangattt......dengan muka penat.
Bendera disponsor oleh Chelsea team. Harap maklum.

Aku sokong dua - dua, Chelsea dan Harimau Malaya.
Jadi silalah jangan pertikaikan patriotisme aku terhadap negara yang dicintai ye.
Dapat seat atas sekali, so gambar2 yang diambil juga adalah dari jarak yang memang jauh.
Sayup mata memandang.




Bendera tajaan Samsung dibawa masuk ke stadium...










 The Blues conquered Bukit Jalil


Pasal game, takyah laa tanya aku.
Kecewa, tapi takkan nak kutuk team sendiri kan.
Sudahnya, aku kena kutuk dengan member2.
Kesabaran itu tinggi nilainya....
Aku tak faham kenapa Chelsea beli pemain2 Liverfool yang tak perform dah.
Macam Torres tu. Kekal prestasi tidak menjaringkan gol.
Macam hampeh.
Patut ke aku tukar team sokongan?
Oh tidak, I am Blues Forever ;D

Balik dengan rasa kecewa. Pfft.

No comments:

Post a Comment