Wednesday, April 11, 2012

Makan Satey

Ahad lepas, aku dengan Jiha pergi makan satey di Gombak.




Satey Kajang Hj.Samuri yang sejak tahun2 lalu mendapat feedback negatif daripada peminat satey Kajang ini. Oleh sebab Jiha duk dekat Ampang dan tak berapa tahu sangat jalan2 kat KL walaupun dia orang KL (mengutuk kawan baik sendiri), so aku bawak jelah dia kat cawangan satey Kajang di Gombak ni. Betul2 tepi highway menghala ke UIA dan Karak. Dekat dengan Petronas, McDonalds dan Balai Bomba. Dekat dengan Caltex jugak.




Jiha orderkan 15 cucuk satey daging dan 15 cucuk satey ayam sebab dia tak makan satey lain. Tak thrill la minah ni. Aku baru je nak try satey rusa, kambing, perut bagai tapi agak pricey laa. Itu pun ingat nak order lagi sebab macam tak cukup (belum lunch lagi kan) but end up, nak habiskan pun tak larat dan masing2 paksa habiskan last one. Orang tak berapa tamak tak berapa rugi :D




Aku order ABC teringin yang rasanya biasa2 je. Ouch, teringat pulak ABC best kat UITM Shah Alam tu, dah lama tak pergi sana. Satey Kajang Haji Samuri cawangan Gombak ni dibuka waktu tengahari sampai pukul berapa aku tak pasti. Lupa lak tanya minah Indon tu.




Pernah terbaca dalam blog Mazidul tentang majoriti pekerja Indon di cawangan2 Satey Kajang Hj.Samuri ni yang tak mesra alam. Tambah lagi, sekarang ni owner satey kajang ni buat style self service, pelanggan kena order kat kaunter, bayar dulu lepas tu baru dapat satey. Dahla minah Indon kat kaunter tak mesra alam, satey pun kadang2 tak berapa masak. Ni yang aku baca feedback kat forum2 laa ... aku pun bukanlaa penggemar satey kajang ni. Tapi sebab kitorang teringin nak makan satey bersama, so layan kan aje.



Buzy dengan handphone jek


Lepas tu temankan minah ni pergi Watsons coz dia nak beli something. Lepas ni nak berjimba kat mana pulak, belum plan lagi ;D

No comments:

Post a Comment